SolPlus+ Software 2.6 von Solutronic gesucht

• Dear Solplus users, I'm from Spain, I have an installation with several SOLPLUS50.

I have checked that some of them have problems, but when I change Control Board with firmware 2.52 by control board with firmware 2.64 the problem disappears.

Do you know how to change the firmware inside inverter, do you have this firmware 2.64

Thank you very much for your answers.

• Hallo zusammen,

auch ich habe das Problem dass mir nach Neuinstallation des Rechners nun die Version Solutronic V2.6.1.0 fehlt und ich keinen Donload Link finde.

Kann mir evtl. hier jemand weiter helfen ?

Vielen Dank und Grüße

Wolfgang

• Dear Solplus users, I'm from Spain, I have an installation with several SOLPLUS50.

I have checked that some of them have problems, but when I change Control Board with firmware 2.52 by control board with firmware 2.64 the problem disappears.

Do you know how to change the firmware inside inverter, do you have this firmware 2.64

Thank you very much for your answers.

Dug in my archives and found 2.65 for the SP50 ... not sure if it's ok to post it here, so just send me a PN with your mail...

• Hallo,

ich habe das selbe Problem und auch keine neue Software mehr für meinen Solplus 100. Könnte ich die Version auch irgendwie bekommen, das wäre super. Wir können seit Jahren keine Abfrage mehr machen, bekommen derzeit auch keine Verbindung zum Wechselrichter. Vielleicht klappt das ja mit der neusten Version. Freue mich auch Antworten und sage Dank!