Tesla Motors, Inc.

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Re: Tesla Motors, Inc.

Beitragvon eba » 09.08.2018, 15:33

ich handle direkt in Amerika über einen amerikanischen Broker (IB)


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Tesla P85+ seit 8/13 >365.000km gefahren. PV 10 kWp an E3DC Hauskraftwerk mit 13,8kWh und Wallbox. Weitere 18kWp PV an Solaredge. Gesamt PV-Leistung 28,049kWp. Jetzt habe ich ein Jahr Zeit, wie ich weitere 1,95kWp (=6x325W) aufs Dach bekomme.
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Re: Tesla Motors, Inc.

Beitragvon PV-Berlin » 12.08.2018, 13:37

Ich auch (GS) als eingetragenes FO! *US Steuer
Wir werden einen Zubau in 2012 von >30 GWp sehen. Tendenz bis 2015 Richtung > 50 GWp. Ab 2020 Werden wir einen Zubau an PV von deutlich über 100 GWp sehen. Bis 2015 wird PV die 5 Cent Hürde knacken. *5% Zins bei nur 12 Jahren Amortisation.
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Re: Tesla Motors, Inc.

Beitragvon KaJu74 » 12.08.2018, 16:49

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Re: Tesla Motors, Inc.

Beitragvon PV-Berlin » 13.08.2018, 07:46

Ich hoffe inständig, das E.M. der SEC nachweisen wird, das seine Aussagen nicht typisch 'amerikanisch' waren. Wenn er das nicht kann, wird er mit 20% Anteil an Tesla trotzdem im Knast laden und niemals wieder bei Tesla tätig sein. Die 20% kann er dann versilbern, um die Schadenersatzforderungen zu bedienen. Dass dies nach relativ langer Zeit noch nicht restlos geklärt ist, überrascht mich doch sehr.

Der Markt ist unentschlossen, in der Meinungsfindung. Da die Anleihe (die Richtige) sich kaum bewegt, scheint es noch keinen der großen Investoren eilig zu sein. Hier könnten sie sehr schnell ein nettes Taschengeld machen. Denn das die gesamte Finanzierung des Gesamtkonzern neu strukturiert werden muss, ist der Sinn des ganzen Spiels.

Viel mehr Fremdkapital zu weit aus günstigeren Konditionen (< 4,000% Rendite der Anleihe). Kein weiters Aktienkapital (frisches EK)
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Re: Tesla Motors, Inc.

Beitragvon KaJu74 » 13.08.2018, 16:47

Also doch kein Bluff oder Aktienbeeinflussung:
https://www.tesla.com/de_DE/blog/update ... edirect=no

Update on Taking Tesla Private
Elon Musk 13. August 2018

As I announced last Tuesday, I’m considering taking Tesla private because I believe it could be good for our shareholders, enable Tesla to operate at its best, and advance our mission of accelerating the transition to sustainable energy. As I continue to consider this, I want to answer some of the questions that have been asked since last Tuesday.

What has happened so far?
On August 2nd, I notified the Tesla board that, in my personal capacity, I wanted to take Tesla private at $420 per share. This was a 20% premium over the ~$350 then current share price (which already reflected a ~16% increase in the price since just prior to announcing Q2 earnings on August 1st). My proposal was based on using a structure where any existing shareholder who wished to remain as a shareholder in a private Tesla could do so, with the $420 per share buyout used only for shareholders that preferred that option.

After an initial meeting of the board’s outside directors to discuss my proposal (I did not participate, nor did Kimbal), a full board meeting was held. During that meeting, I told the board about the funding discussions that had taken place (more on that below) and I explained why this could be in Tesla’s long-term interest.

At the end of that meeting, it was agreed that as a next step, I would reach out to some of Tesla’s largest shareholders. Our largest investors have been extremely supportive of Tesla over the years, and understanding whether they had the ability and desire to remain as shareholders in a private Tesla is of critical importance to me. They are the ones who believed in Tesla when no one else did and they are the ones who most believe in our future. I told the board that I would report back after I had these discussions.

Why did I make a public announcement?
The only way I could have meaningful discussions with our largest shareholders was to be completely forthcoming with them about my desire to take the company private. However, it wouldn’t be right to share information about going private with just our largest investors without sharing the same information with all investors at the same time. As a result, it was clear to me that the right thing to do was announce my intentions publicly. To be clear, when I made the public announcement, just as with this blog post and all other discussions I have had on this topic, I am speaking for myself as a potential bidder for Tesla.

Why did I say “funding secured”?
Going back almost two years, the Saudi Arabian sovereign wealth fund has approached me multiple times about taking Tesla private. They first met with me at the beginning of 2017 to express this interest because of the important need to diversify away from oil. They then held several additional meetings with me over the next year to reiterate this interest and to try to move forward with a going private transaction. Obviously, the Saudi sovereign fund has more than enough capital needed to execute on such a transaction.

Recently, after the Saudi fund bought almost 5% of Tesla stock through the public markets, they reached out to ask for another meeting. That meeting took place on July 31st. During the meeting, the Managing Director of the fund expressed regret that I had not moved forward previously on a going private transaction with them, and he strongly expressed his support for funding a going private transaction for Tesla at this time. I understood from him that no other decision makers were needed and that they were eager to proceed.

I left the July 31st meeting with no question that a deal with the Saudi sovereign fund could be closed, and that it was just a matter of getting the process moving. This is why I referred to “funding secured” in the August 7th announcement.

Following the August 7th announcement, I have continued to communicate with the Managing Director of the Saudi fund. He has expressed support for proceeding subject to financial and other due diligence and their internal review process for obtaining approvals. He has also asked for additional details on how the company would be taken private, including any required percentages and any regulatory requirements.

Another critical point to emphasize is that before anyone is asked to decide on going private, full details of the plan will be provided, including the proposed nature and source of the funding to be used. However, it would be premature to do so now. I continue to have discussions with the Saudi fund, and I also am having discussions with a number of other investors, which is something that I always planned to do since I would like for Tesla to continue to have a broad investor base. It is appropriate to complete those discussions before presenting a detailed proposal to an independent board committee.

It is also worth clarifying that most of the capital required for going private would be funded by equity rather than debt, meaning that this would not be like a standard leveraged buyout structure commonly used when companies are taken private. I do not think it would be wise to burden Tesla with significantly increased debt.

Therefore, reports that more than $70B would be needed to take Tesla private dramatically overstate the actual capital raise needed. The $420 buyout price would only be used for Tesla shareholders who do not remain with our company if it is private. My best estimate right now is that approximately two-thirds of shares owned by all current investors would roll over into a private Tesla.

What are the next steps?
As mentioned earlier, I made the announcement last Tuesday because I felt it was the right and fair thing to do so that all investors had the same information at the same time. I will now continue to talk with investors, and I have engaged advisors to investigate a range of potential structures and options. Among other things, this will allow me to obtain a more precise understanding of how many of Tesla’s existing public shareholders would remain shareholders if we became private.

If and when a final proposal is presented, an appropriate evaluation process will be undertaken by a special committee of Tesla’s board, which I understand is already in the process of being set up, together with the legal counsel it has selected. If the board process results in an approved plan, any required regulatory approvals will need to be obtained and the plan will be presented to Tesla shareholders for a vote.
Das wird jetzt richtig spannend. Fazit: Er hat nicht geblufft was die Finanzierung angeht. Egal ob der Deal zu Stande kommt, Musk ist zumindest gegenüber dem SEC aus dem Schneider, weil genau das, was die hier bereits zitierte Rechtsprofessorin gesagt hat, zutrifft.
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Re: Tesla Motors, Inc.

Beitragvon PV-Berlin » 13.08.2018, 20:46

Dem Fond sollte es möglich sein, in einer kurzen Stellungnahme gegenüber der SEC, die rechtlich relevanten Aspekte aus dem Weg zu räumen.

Das ich mehr als überrascht bin, das die Saudis so ein Wagnis eingehen, ist klar. Ich persönlich würde mit dem ´Clan keine Geschäfte machen, aber das lernt E.M. auch noch.
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Re: Tesla Motors, Inc.

Beitragvon KaJu74 » 14.08.2018, 06:36

https://twitter.com/elonmusk/status/1029171381584314368

I’m excited to work with Silver Lake and Goldman Sachs as financial advisors, plus Wachtell, Lipton, Rosen & Katz and Munger, Tolles & Olson as legal advisors, on the proposal to take Tesla private
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Re: Tesla Motors, Inc.

Beitragvon PV-Berlin » 14.08.2018, 08:04

Jetzt bekommt die Sache Struktur und damit dürfen sich die Saudis hinten anstellen! *Vermutung

Wer hinter Silver Lake steht, möchte ich gerne mal wissen. Sie scheinen den Part der Technologiebewertung ganz gut zu beherrschen und haben auf ihrer hp schon Topp Referenzen.

Da mit dem Angebot von 420 $ niemand aussteigen wird, könnte sich bei den Großinvestoren in den ersten Runden gar nix bewegen. *Vermutung

Viel wichtiger ist, wie man die > 10 bis > 50 Mrd. $ strukturiert, die Tesla bis 2025 an Fremdkapital benötigt. Ohne direkte Unterstützung der Investoren, wird man nicht in den Zielkorridor kommen können. *Stand heute 7,000% auf < 4,000%
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Re: Tesla Motors, Inc.

Beitragvon Buck Rogers » 14.08.2018, 08:58

Darum geht es ja, irgendwie muss Tesla an Geld kommen (aufgrund des Wachstums vor allem kurzfristig), wenn nun jeder der bisherigen Aktionäre noch einen "Auspreis" zahlt um drin zu bleiben und ohne das sich die Anteile wesentlich verändern ist aus Teslas (Musk) sicht alles OK. Ob das dann Goldman Sachs, die Saudis oder der Teufel selbst ist der einen "unwesentlichen" Anteil erwirbt... :wink: Die Saudis halte ich eher noch für so clever, als das sie längst erkannt haben das ihnen bald das Öl(geschäft) ausgeht.
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Re: Tesla Motors, Inc.

Beitragvon Seevetaler » 14.08.2018, 09:07

Buck Rogers hat geschrieben:Darum geht es ja, irgendwie muss Tesla an Geld kommen (aufgrund des Wachstums vor allem kurzfristig), wenn nun jeder der bisherigen Aktionäre noch einen "Auspreis" zahlt um drin zu bleiben und ohne das sich die Anteile wesentlich verändern ist aus Teslas (Musk) sicht alles OK.

Man kommt zu Geld, indem man Geld ausgibt? Das ist mal ne tolle Logik... :roll:

Und zu Silver Lake gibt es neue Infos:
https://finance.yahoo.com/video/silver- ... 56296.html ... :wink:
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https://vrm.victronenergy.com/installation/14738/share/d7ee80c5

Bekennender Tesla-Skeptiker: Erwarte Chapter 11-Antrag für diese Firma bis Ende 2018
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